Beweging en eiwitrijke maaltijden

Een gezond en verantwoord dieet volgen is vrij belangrijk bij het afvallen, maar niet alleen dat, genoeg beweging krijgen is ook funest. De gemiddelde persoon beweegt veel te weinig op een dag en dat zouden we eigenlijk moeten veranderen. Zeker bij gewicht verliezen is het belangrijk om het afvalproces te versnellen. Maar waar moet je op letten als je wilt beginnen met meer bewegen? Wat zijn hierbij de ‘do’s en don’ts’?

Wees reëel

Als je niet echt gewend bent om te sporten en bewegen, wees dan realistisch in de doelen die je wilt bereiken. Wanneer je te ijverig begint met sporten en de lat veels te hoog legt, zul je sneller stoppen. Bij het sporten is het juist belangrijk dat je het blijft volhouden en implementeert in je leven. Bouw het dus langzaam op en start eerst met twee of drie keer per week sporten. Minder dan dit zal weinig effect hebben op je lichaam.

Maak het niet goed met meer eten

Veel mensen hebben het idee dat ze meer kunnen gaan eten als ze beginnen met sporten. Hamburger en frietjes na het sporten, is een no-go als je wilt dat het sporten slaagt. Het excuus dat je veel calorieën hebt verbrand tijdens het sporten, en dat je daarom wel een foute snack mag eten, gaat hier dus niet op.

Kies iets wat je leuk vindt

In het begin zal een gezond dieet en sporten je misschien tegenstaan, maar het draait juist allemaal om het volhouden. Daarom is het makkelijker als je iets kiest wat je op een regelmatige basis kunt volhouden. Misschien houd je wel van fietsen, zwemmen of op de loopband rennen? Het hoeft niet gelijk intensief te zijn, onthoud dat het hierom gaat dat je meer beweegt en het geleidelijk opbouwt.

Eiwitrijke maaltijden

Bij sporten is het zeker belangrijk om eiwitrijke maaltijden te nuttigen en vooral na een sportsessie. Proteïnen zijn van groot belang voor een fitte lichaam. Door eiwitrijke maaltijden tot je te nemen, zorg je ervoor dat je spieren niet verbranden tijdens het bewegen, maar het vet wordt verbrand. Eiwitten kun je halen uit kip- of kalkoenfilet, vis, mager vlees, yoghurt, eieren, pinda’s, etc.

Structureel bewegen

Probeer minstens twee keer per week op vaste momenten te gaan sporten. Dit zal ervoor zorgen dat je minder snel afwijkt van jeafvallen met wandelen schema. Door structuur aan te brengen, ga je in de loop van de tijd meer zien als een gewoonte en dat heb je nodig als je wilt afvallen.

Conclusie

Afvallen moet je groot aanpakken en je moet leefstijl goed onder de loep nemen. In ieder geval kun je met de tips en adviezen hierboven al een heel eind komen en zul je minder snel afhaken.

Onthoud dat snel willen afvallen een grote aanslag is op je lichaam en dat je met meer gewicht zult eindigen dan voor je afvalproces. Dat is het allemaal niet waard, kies daarom voor gezond en verantwoord afvallen zoals bijvoorbeeld een eiwitrijk dieet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Post Navigation